پایان درگیری و نزاع ۱۵ساله بین ۵ طایفه در بشاگرد و سیستان بلوچستان

 

 

مسول شوراهای حل اختلاف شهرستان بشاگرد گفت: طی مراسمی با حضور شوراها، معتمدان، ریش سفیدان قبایل ریمان سیستان و بلوچستان و بشاگرد به نزاع ۱۵ ساله میان قبایل پایان دادند.

مسلم چابک در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر بیان داشت: مراسمی با حضور شوراها، معتمدان، ریش سفیدان قبایل ریمان سیستان و بلوچستان و بشاگرد و مسئولان ادارات شهرستان بشاگرد آیین صلح و سازش بین پنج قبیله شهسواری نسب، امیری پور و پرواری از شهرستان بشاگرد و رئیسی و ناتن زاده از منطقه ریمان سیستان بلوچستان در روستای کهور بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد با هدایت و تدابیر دادگستری استان هرمزگان و تلاش دادگستری شهرستان بشاگرد بخصوص شورای حل اختلاف روستای گرهون برگزار شد.

چابک ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای حل اختلاف روستای گرهون بشاگرد گفت: این نزاع و درگیری در سال ۱۳۷۸ با کشته شدن یک نفر از قبایل ناتن زاده و رئیسی از منطقه ریمان سیستان بلوچستان شروع شد.

وی عنوان کرد: در این درگیری و نزاع ۱۵ ساله ۳ نفر از قبایل ناتن زاده منطقه ریمان سیستان و ۴ نفر از قبایل شهسواری نسب، امیری پور و پرواری کشته شدند.

مسئول شوراهای حل اختلاف شهرستان خاطرنشان کرد: در این درگیری و نزاع هم ۴ نفر زخمی و مجروح شدند که سهم بشاگرد سه نفر و سهم ریمان یک نفر بود. با تلاش شورای حل اختلاف گرهون این نزاع و درگیری ۱۵ساله به پایان رسید.

وی اضافه کرد: این اتحاد، همدلی و هماهنگی که امروز شاهد آن هستیم باعث پیشرفت شهرستان بشاگرد و منطقه ریمان خواهد شد.

وی گفت: این مراسم به طور قطع مایه خیر و برکت و رحمت خواهد بود و این امر خیر باعث خشنودی روح افرادی که امروز بین ما نیستند، خواهد شد.

چابک اضافه کرد: هر ۵ گروه در مراسم تحلیف و سوگند شرکت کردند و به قرآن مجید سوگند یاد کردند که نسبت به یکدیگر هیچ گونه کدورتی نداشته باشند و نسبت به صلح و سازش صورت گرفته پایبند باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط آرش

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)